TABUNG ANAK

Thursday, September 6, 2012

BIBIR AIRIELL LUKA JATUH MASA MANDI KAT UMAH PENGASUH!


kejadian ni smalam..tiba2 pngasuh airiell akak "mak" col aku die mitak maaf...gtaw airiell jatuh masa die mandikan...airiell tlpas dr tgn die..lincin ngn sabun katanya..gpun smalam pestyme die guna besen mandi yg besar ckit..slalunya die guna yg kecik..tp dh die tgk airiell dh cam bsr ckit..so die nk tukar la besen mndi yg besar ckit untuk keselesaan die n airiell gak..yela..kalo bekas kecik kan, airiell tekepit2, sendat dlm tuh...

lepas j "mak" airiell col, cikanis trus blk bangi g tgk kdaan airiell..sedih, sayu, hancur hati..ble tgk bibir airiell luka, bengkak n ada drh..ya allh...die terlalu kecik nak tanggung rasa bibir pecah camtu...kita yg bsr pun, bibir luka ckit pun trasa pedih y amat..apatah lg airiell yg masih bayi...airiell xnk mnum susu...cikanis taw airiell lapa sgt2..tp pedih nak isap susu..cikanis amek airiell n bawa g opis..sng nk susukan aifriell..kalo DF niple kita kan lembut..xd sakitkan bibir airiell sgt...kalo mnum susu ngn botol msti sakit..sbb puting kan keras....

"mak" airiell nmpk serba slh..die mtk maaf...cikanis xmrh die..cuma rsaukan airiell j...tyme cikanis kt opis berkali2 die msj tnya kdaan airiell cena..die risau...nampak die xsengaja di situ..cikanis mang nmpk "mak" sygkan airiell...nyamuk gigit seketul kt blakang airiell pun die gitaw cikanis....tyme nak blk dr amek airiell, cikanis kata "k.ham xyah risau la ek..benda nak jadi..." kalo anis mndikan airiell, kalo nak jd, kompom jadi gak kan..suma ni dugaan untuk airiell nak mmbesar, dan dugaan untuk mumy airiell jugak...kalo mumy tatang airiell cena pun..kalo bnda nak jadi, msti jadi jugak...

TAPI!!!! cikanis salahkan diri sndiri..kalo cikanis boleh jaga airiell 100% msti cikanis xrasa ralat n sedih smpai skg....tugas mnjaga airiell untuk siang hari TERPAKSA cikanis serahkan pada "mak" airiell..cikanis kena redha apa yg terjadi spnjg dibawah jagaan pengasuh...slagi yg terjadi tu boleh di tolak ansur,cikanis ok lg...tp kalo ssuatu terjadi yg kita dapat nilai KELALAIAN n KEMALASAN pengasuh itu mang xd maaf bagimu..hehe...

cikanis xslhkan "mak" airiell..cikanis taw bnda nak jadi.. cikanis pun penah nk terlepas airiell masa mndi..punca sama..sbb lincin dgn sabun...terus cuak..terus g bli anti slip kt manjaku...1 ksilapan cikanis, cikanis xblikan skali untuk "mak" airiell..cuma cikanis harapkam "mak" akan lebih berhati2 la bila nak mandikan airiell naty...

lepas kjadian smalam..kami anak branak trus g farmasi bli ubat sapu n trus g manjaku g bli anti slip untuk kgunaan "mak" airiell...

blk, cikanis mintak maaf ngn airiell..sambil ngs teresak2 pgg tgn airiell..nak tawu apa respon airiell?

DIE KETAWA MENGEKEK-NGEKEK!!! aquuu..aquuuu....senyum pnjng lebar!!!

airiell masih xpaham situasi sedih dengan org acah2 ke ataupun airiell klakar tgk muka mumy die ngs muka mnyebek!!haha...

-ini kjadian pertama spnjg airiell dok ngn mak...so jgn kata cikanis xsyg anak sbb xslhkan  n xmrh pngasuh..sapa x syg anak..cuma kita ada sbb n alasan sndiri yg org susah nk faham.. -


4 comments:

  1. sedih tengok bibir anak camtu, tp sabar ye anis.. ciknaa pn selalu mcm terlepas bl mandikan razin.dia aktif sgt bl dipegang.. hm, terus ingat kat anak :(

    ReplyDelete
  2. Sedihnya bla tgk baby jd mcm tu. Haish, ni buat hana risau ni nak cari pengasuh. Pengasuh xjumpa2 lg ni, harap2 dptlah jumpa pengasuh yg btl2 sygkn baby.

    ReplyDelete
  3. kesian..
    tul la..
    ada hati yang kita kena jaga..
    lagipun orang tu dah mintak maaf kan??
    dia pun tak nak benda tu jadi..

    ReplyDelete
  4. hensem boy ni kuatla. muka cool je amik gambar wlupun bibir pecah :)

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers