TABUNG ANAK

Wednesday, December 5, 2012

ANAK NOMBOR DUA!!!

mesti korg ingat entry ni pasal cikanis nandung anak no 2 kan..hahaha...belum ada rejeki lagik ibu2...

meh kita tgk fakta atau auta...jumpa benda ni kt fb...adik cikanis tag nama cikanis..die baca, mesti die rasa betoi kena la tu dgn diri kakak dia..hahahaha...tak dapat disangkal...apa yg tertulis kat bawah tu leh kata 100% betoi....dan juga mungkin satu kebetulan...ada negatif dan juga ada positif..yang baik kita wat lagi pemambahbaikan..yang tak baik tu, cuba buang sikap tu...insyallah....mak cikanis pun pasan..sikap pala angin yg kecik2 dulu ada pada cikanis slg dh byk cikanis buang...tp ada lg sipi2 yg disimpan..hahaha...skali kpala angin puting beliung mai..amek kaw, suma terbang!!!hewhewhew... tp i manja taw!hahahaha.. *__* muntah laki aku kalo baca...uweekkkk! :P


Siapa anak kedua dalam family meh sini baca fakta ini!!!!!!!!!!

ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^
-sebab anak ni len skit...so mak akan bg perhatian lebih kt anak ni...

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia
kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi
selalunya tak berapa jalan.
-memang degil..ketegaq baq hang!kecik2 dulu lg degil..skg ada gak degilnya lagi...tapi skg tak berapa nak degil sgt la....kesan degil susah nak tanggal..hahaha...laki aku mesti terkejut kawen ngn aku...mesti dia ingat bini dia gila msa mengamuk!!!

- mak ngn laki cikanis pakai konsep n taktik yg sama..kalo cikanis merajuk..xdnya drg nak pujuk..ko nak ngs, ngs je sampai penat, last2 diam sendiri..last2 okey sendiri..mak kata "anis ni kalo lagi dipujuk, makin menjadi..bia je.....' sedey weh!!!huhu


TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)
- yang ni macam xbetoi sgt..tapi bila baca balik mcm betoi...sbb kalo gaduh, rsnya cikanis la org yg akan mulakan pujuk rayu dulu..huhu..tapi tak berapa jalan..maybe sebab memang ciaknis tak pandai pujuk kot...huhu

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D
- pasti...sangat setia..wahwah..masuk bakul angkat sendiri...seiring dgn maksud nama ANIS bermaksud teman setia... :) terima kasih mak abah berikan nama yg mempunyai maksud yg baik!

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.
-degil! iya...kalo pink, pink la katanya..haha...
dulu kecik2 nak susu yg mak wat kan..masa tu mak dlm pantang adik no.3...tapi tok yang watkan...mak ckp cikanis baling botoi susu tu sampai ke depan pintu umah...ish2...kalo tingat balik kesian kt tok.nak wat camna tyme tu cikanis pun xcerdik lg..umur baru 2 taun lebey....apa2 pun terima kasih tok..skg tok dh xdak..AL-FATIHAH..-kwn2 tolong sedekahkan al-fatihah kt tok cikanis skali ye.. :)

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.
- keras macam batu! hati kering!

BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.
- memang! tula sampai skg dok jauh dgn mak abah...sejak 2006 mai kl blajaq..dok sini sampai kawen..plan nya dok kl 3 taun ja..lepas dip nak blk kg balik...tapi nak wat camna..dah ALLAH buka pintu rezeki kat sini...2011 kawen..mak abah pun dah xrisau sgt..sbb depa taw dah ada org jaga anak depa..siapa?haruslah suami tercinta anak depa! thanx abg.. :)

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.
- kehkehkeh...kalo keja ngn org kena byk saabq la..byk tahan dlm diri la...kalo ikut hati silap2 terus abis kontrak aku tyme tu gak..huhu

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
-betoi...yang cikanis sedar, cikanis cepat marah dan cepat memaafkan....dan juga cepat rs menyesal dgn apa yg wat masa gaduh2...besanya lepas marah2 maki2 baru rasa nyesal...huhu

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.
- maybe..itu mungkin keinginan je...sama xnak yg serba up to date kan...cuma disebabkan xmampu,sbb xcukup pulus! huhu..rotate je baju yg sedia ada..

COPY PASTE#

jom kawan2 tgk mana yg betoi n kena ngn korg..komen gtaw sekali kt bawah tu...



MOTIPPP ko letak pic peknen???? 
motipnya bilalah nak nandung anak no. 2 ni....azam 2014 agaknya....hehehe
org kata kalo anak no. 1 bek, tgu la anak no 2..nak2 lak mumynya mang anak no 2 yang pehhhhhhh menguji kesabaran...apa mak kita rasa n lalui dulu, akan dapat balik kat kita....supaya kita dapat merasai n menginsafi perkara yg dolu2...


14 comments:

  1. haa, part degil tu betoi.. adik ciknaa mmg keras kepala. smpai skrg yu!

    ReplyDelete
  2. bulat betul perut masa ngandung Airiell kan ? mila pun anak no dua jugak.

    ReplyDelete
  3. yes agreed all the statement...anak no.2 ni dia lain macam sikit..keras hari lebih...me too anak no.2

    ReplyDelete
  4. saya anak ke3, tapi sbb abg meninggal mase kecik2 dah jadi anak ke2. kekadang org tgk perangai sy byk amek yg ke2. ke3 tu ade gak tp cket sangattttt. heheehe. dan senang ngam dengan anak ke2. bff semua anak ke2. hihi. :p

    ReplyDelete
  5. saya anak bongsu! tak manje pun :p

    kwen plak ngan anak sulong. lagilah hilang manja sebab dia selalu ajar sruh independet :D

    ReplyDelete
  6. Mmg smla sume di atas..

    Kta ank no2 dan bongsu..aihla mmg sume diatas kna dngn dri inie~

    ReplyDelete
  7. Laki aty anak no 2...tp fared orgnyer sgt lembut hati... eeerrr..mngkin sbb binik nyer ni yg cepat 'panas' kot..huhu...tp yg ank emak..pemaaf dn sgt caring tu betul..terlebih caring sampai jd over protective..hahaha...eeeehhh..ade tak info ckp anak ke dua ni cemburu hiler..?? Kalau tak tu maknenyer mungkin laki aty ni yg tah ape pesyen perangai mane dtg tah..muwahaha...(jgn la laki aku bc komen ni..matik)

    ReplyDelete
  8. byk yg sme.. sbb umie anak no 2..hihi...

    ReplyDelete
  9. In shaa Allah..semoga tercapai hajat nak ada bby no 2..Amin

    ReplyDelete
  10. Me...anak no 2...bnyk betul kot..kot!!!!hihihi

    ReplyDelete
  11. Utk anak sulung ade x?hehe..tp adik sy no 2 mmg degil..

    ReplyDelete
  12. Aku anak no 2 , apa yg t,tulis kat ats tu....semuanya 100% betul ,

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers