TABUNG ANAK

Saturday, May 18, 2013

AIRIELL SETAHUN [ Selamat Hari Lahir Sayang ]


selamat hari lahir sayang! saat mumy menaip entry ni..terasa sebak sgt di dada..mumy mcm tak percaya yang mumy dah lahirkan kamu duhai anak...terima kasih sebab hadir dlm idup mumy n dady..terima kasih sebab jadikan mumy n jadi sebagai penjaga mu di dunia ini..mumy n dady tahu kamu adalah amanah dr allah..jadi kami telah menjaga kamu sebaik mungkin..dan kini usia mu sudah setahu wahai anak..alhamdulillah...

saat mummy disahkan hamil..saat mumy disahkan mengandungkan kamu anak...zuriat dady..alhamdulillah

 mumy tidak sabar menunggu kamu membesar di dalam rahim mumy..



 duhai anak..tahu tak kamu, lepas je kompom tahu mumy nandungkan kamu, dady terus belikan susu ini..yg kamu wajib tahu, mumy xsuka dan xboleh telan susu tepung! bau pun mumy akan muntah..tapi demi mu anak, mumy minum..walaupun perit..walaupun mumy akan muntah ijaw lepastu..tp mumy sangup, demi mu anak... :) dady jugak tak pernah berputus asa buatkn susu untuk mumy dan kamu di dalam perut!
sygnya dady dekat kita... :)

duhai anak...
dulu mumy tidak sabar melihat wajahmu...
hanya di monitor mesin scan tempat mumy lepaskan rindu menatap wajahmu duhai anak...

duhai anak..
ini lah kamu tika di usia 31minggu di dalam perut mummy..kamu sgt aktif dan sihat...
saat paling teruja bila mumy merasakan ada ombakan di perut mumy..ye!awak bergerak duhai anak! terukir senyur di wajah mumy kala itu...perasaan yang xpernah mumy rasakan sebelum ini...

duhai anak..ini ibumu saat sarat mengandungkan kamu..
kamu yang selesa di dalam banglo mumy!hehe

semua persiapan menyambut kelahiran kamu telah mumy dady sediakan..
tggu kamu je keluar wahai syg...

duhai anak,..
saat ini sudah 9 bulan kamu masa dalam perut mumy...
10kg lebih mumy usung kamu, air ketuban dan uri...
10kg lebih mumy bw setiap hari..naik tingkat 4, turun tingkat 4... :)
lihatlah duhai anak, betapa selesanya banglo kamu..
org katakan perut mumy mcm meja, belon, bola futsal..segalanya..hehe..**rindu -___-

duhai anak...
16 mei 2012 lepas lunch..tiba-tiba mumy rs mcm sesuatu yg keluar...mumy pergi tandas n cek..rupanya tanda kamu dh nk jumpa mumy...ada setompok darah..mumy berdebar tambah gembira..sbb mumy tahu..xlama je lg mumy akan jumpa kamu..
mumy col dady, bgtaw...ptg tu dady amek mumy bw gi spital serdang, doc cek bukaan baru 2cm..doc srh mumy balik dulu...

17 mei 2012 tyme subuh, mumy kejut dady..sbb mumy dh xthn sakit..rs mcm nk berak...mumy nak gi jamban..dady xbg..sbb dady tkt kamu jatuh dlm lubang jamban..hehe.klakar dady..ms azan2 dady papah mumy trn ke bawah..tahu tak kamu umah kita tingkat 4...bayangkan selama 9 bulan mumy bw kamu naik n trn tangga dgn sabar... alhamdulillah..xder terjadi tragedi jatuh tangga ..:)

18 mei 2012
3 hari jugak mumy perlu sabar menanti untuk bertemu kamu wahai anak...
12 jam mumy di dalam labour room..
12 jam mumy menahan sakit dan haus..
12 jam mumy menahan sakit di induce..tahukah kamu betapa sakitnya saat seorang ibu di induce bg melahirkan zuriatnya..allah saja yg tahu betapa sakitnya..patutlah syurga dibawah tapak kaki ibu...
12 jam mumy memujuk kamu keluar..
12 jam jugak dady menemani mumy dengan penuh kerisauan..
12 jam jugak tok umi tok abi dr png tunggu di luar...
12 jam semua ati org yg menyayangi mu risau...

 alhamdulillah..selepas 12 jam di dalam labour room, dan setelah 1jam30mnt di dalam dewan bedah...

duhai anak....
tahukah kamu, sebelum kamu lahir, mumy di bius, 7 lapisan perut mumy di siat2, di hiris2, perut mumy juga titolak2, di tekan2, bagi mengeluarkan seorang hamba allah..yang datangnya dr syurga..dapat tak kamu rasai sekarang betapa sakitnya mumy saat itu, betapa besarnya pengorbanan seorang ibu?..dengan cerdik bijak pandai seorang dr, dengan kebesaran kuasa Allah...maka mumy telah selamat lahirkan kamu...seorang bayi yg sangat comel..menitis air mata mumy dikala mumy mendengar tangisan kamu buat kali pertama...mungkin kamu dimandikan saat itu..nak sj mumy bgn dr katil peluk kamu yg kesejukan. tapi maafkan mumy saat itu mumy tidak terdaya..seluruh badan mumy lemah..mumy juga tidak merasa dimanakah separuh badan mumy..sbb mumy di bius bg menjalani pembedahan melahirkan kamu..
kamu tidak dapat dilahirkan secara normal.
selepas kamu dibersihkan, mumy diberi eksempatan untuk menyentuh dan membelai kulit halusmu...mumy lihat wajah mulus, comel rupanya...suci...muka bercahaya dtg dr syurga...
kamu diserahkan kepada dady untuk diazankan.
ye abg...ini lah zuriat abg...zuriat abg yg ayg dh lahirkan.. :)

duhai anak..
kamu anak zaman moden...
 kamu dah pandai celik mata..padahal baru je berapa jam kua dr perut mumy...kamu juga pandai mainkan lidah..tok abi dan dady ada rakam video saat2 terindah tiu.. :)

ya allah...mumy bersyukur sgt2..mumy lahirkan seorang bayi lelaki yang cukup sifat yang muka anak mumy persis dady...ye..mmg suma kata muka anak mumy mcm dady..mumy bersyukur sgt2, sbb dpt lahirkan zuriat suami mumy iaitu dady kamu...

duhai anak..
 wajah kamu tidur, cukup mendamaikan hati mumy...
mumy lihat syurga di wajahmu..

mumy cium pipi, bibir, mata. tgn dan tapak kaki
sumanya wangi..wangi syurga!!!

mumy suka sgt gambar ini..sperti kamu sedang mengadu sesuatu..
mungkin kamu bertanya, apakah nama kamu?
mumy dady dh carikan nama yg sesuai...tgu hari ke tujuh kamu j utk dady daftarkan...

ms kamu baru 3 hari, kamu kena jaundice...
so kita berkampung di spital selama 6 hari syg...



ni gambar pertama kita bertiga..mumy akan framekan..gambar ini terlalu byk kenangan buat mumy n dady..masa ni dady dh nk bw airiell blk umah kita..tp blk kejap je..lepastu kita blk penang..sbb mumy kena berpantang di penang.

 masa kamu 7 hari..disunatkan mencukur dan mentahnik bayi...dan diberikan nama yg mempunyai maksud yg baik2...
mumy dan dady sependapat..
meletakkan nama kamu
MUHAMMAD AIRIELL NUFAEL
maksudnya : YANG TERPUJI BANGSAWAN PEMBERIAN
(maaf kalo ada yg bertanya maksud nm airiell sbelum ini..mungkin dh lambat bgtaw)
airiell bukanlah dr bahasa arab..tp kami somi isteri berpendapat xsemestinya perlu nama bahasa arab je..yg penting nama itu mempunyai maksud yg bgs..mcm kalau kita nak namakan anak kita "cahaya bunga lili" ok je...slagi maskud die xnegatif...
untuk maksud nama AIRIELL [LINK]





ya allah..kepada kaulah satu2nya tempat untuk ku memohon...ku pohon kau lingungan anakku dr perkara2 yg tidak diingini....andai kau ingin berikan kesakitan, kau gantilah suma itu pd aku..aku rela gantikan nyawaku demi anakku...kau lindungi dan beriklah rahmat sepanjang hidup anakku..kau jadikanlah anakku anak yg soleh..taat kepada kedua ibu bapanya..anak yang menghormati sesama manusia..

ya allah...
kau jadikahlah anak aku anak yg soleh, anak yang cerdik, anak yg sihat tubuh badan, anak yang mendengar perintahmu ya allah..
kau jdkanlah anakku mukmin yang berjaya..
ya allah,
kau elokkan akhlak anakku, kau berikanlah dia kefasihah dlm membaca al-quran mu..
kau berikanlah die kemampuan untuk sujud kepadamu tiap waktu..
ya allah...
kau lindungi anakku dr godaan2 syaitan..kau lindungi jiwanya dr perkara2 keji
kau berikan lah die cahaya keimanan..cahaya ketaqwaan..
ya allah..hanya kepadamu aku memohon..maqbulkanlah doaku...

AMIN..  :)

 1 HINGGA 6 BULAN

7 HINGGA 11 BULAN


SELAMAT HARI LAHIR SAYANG
TAHULAH KAMU BAHAWA MUMY DADY CUBA LAKUKAN YANG TERBAIK BUAT KAMU
MEMBESAR DGN SIHAT, DAN JADILAH ANAK YANG BERTANGGUJAWAB YE SYG.
SAMBUTLAH HARI LAHIRMU DGN KEGEMBIRAAN
HARI INI HARI YANG AMAT BERMAKNA BUAT MU!!!

airiell setahun..yeyyyy... :)






7 comments:

  1. Selamat hari lahir.nanti kita bjumpa ye..hehe :-)

    ReplyDelete
  2. Happy besday airell..touching plak baca nih..huhu

    ReplyDelete
  3. ok.. nk nangis bace... sayu kan bile anak dh mmbesar... insyaallah airiel jd anak yg baik.. :)

    ReplyDelete
  4. selamat hari jadi airell..
    semoga menjadi anak yg soleh yer syg~

    ReplyDelete
  5. happy besday sayang...kejap jerk dah setahun...muahh2

    ReplyDelete
  6. sebak baca..besar jadi anak yang soleh ye syg..taat pada mummy n daddy tau..

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers