TABUNG ANAK

Thursday, May 30, 2013

RESEPI BIHUN DAN KOTEOW UNTUK ANAK SETAHUN

MENU 15 MINIT SIAP!!!

mumy airiell ni idak ler terer msk..nak jd mastep cep jauh pangang dr api la...
cuma boleh la stakat nk share skit2 resepi mskn utk mknn di comel airiell nih...

BIHUN GORENG IKAN SALMON DENGAN TELUR

 kemain ko nak..bihun grg ngn ikan salmon bagai...mumy makan bhun grg letak ayam jek..huhu
ni ms cuti ari wesak..menu bekpes n lunch airiell
dan juga xd tumis2 untuk ini bihun..huhu...

BAHAN DAN RESEPI :

ikan salmon (sbb ms tu ikan ni je ada dlm peti..kalo ada ayam, dh lama letak ayam..huhu)
telur
bihun

1.Celur atau rebus je bihun dlm kuali..dah lembut kuakan je air dlm kauli tuh..
2.masukkan myk, bila myk dah panas, masukkan telur, kacau laju2, bia jd telur kocak..
3. masukkan bihun
4.masukkan kicap
5.siap..MAKAN!!!




BIHUN SUP AYAM, BEBOLA, TELUR DAN KANGKUNG

 Eh, bdk stahun leh mkn kangkung x?hehe..dh bg mkn, baru tnya..

BAHAN DAN RESEPI:

bihun
ayam
bebola ikan
telur
sayur
bawang
rempah sup


1. masukkan air dan bihun
2. bila bihun dah lembut masukkan rempah sup, skit sj...
3. masukkan sayur, ayam, bebola dan telur..
4.kacau2...
5. MAKAN!!!hehe




KOTEOW GORENG DENGAN UDANG COMEL


ko jgn verangan mumy nak letak udang galah dlm koteow grg ko airiell..hehe
skg ujung bulan..gj xdpt lg..mumy dady pun mkn maggi dgn telur ayam je..jgn verangan nk letak ayam..kihkihkih
udang comel pun okey..spesis udang gak..hehe


BAHAN DAN RESEPI

Koteow
udang comel
bawang
telur
kicap


1. tumis skit bawang besar
2. masukkan udang
3. grg telur, kacau laju2 jadikan telur kocak..
4. masukkan koteow
5. masukkan kicap...
6. MAKAN!!!



kesimpulan dari masakan dan bekal yg mumy airiell wat ni, mumy airiell dpt testimoni yg sgt baik..

isnin
mak airiell : arini airiell makan banyak..abis bihun sup dia


selasa
mak airiell : arini airiell makan koteow abis 1 bekas..tp sampai mkn petang la k.ham bg airiell mkn.tgh ari msk peti, ptg k.ham pnskan balik


mumy airiell: rupanya anak aku bukan xde selera mkn...sampai nak bg vitamin bagai..rupa-rupanya dia xberselera dan xde selera tgk bubur ala2 baby xde gigi, tgk cerelac yg xd ayam...
tak selera tgk menu tu rupanya...

rupa-rupanya jugak airiell nak selera mcm kedai shukri tomyam depan umah tu ha..

esok mumy wat tomyam lak ye airiell..nak tomyam campur ke tomyam ayam?hahaha

lusa ikan siakap swet sour lak ye...huhuhu



10 comments:

  1. rajin masak .. seronok airell :)

    ReplyDelete
  2. airell nak makan macam orang dewasa lah mama.
    chicken chop siap!

    ReplyDelete
  3. waaaaa, sedapnye airiell mkn, aish x suke bihun, kite suap dia nganga je, lps tu dia korek mulut dia balik...

    ReplyDelete
  4. time kasih yer sharing resepi..
    pasni lehla i buatkan tuk menantu u yg demand mkn skrg..huhu

    ReplyDelete
  5. errr tetibe teringat, dah lame xmsk utk anak.. :D

    ReplyDelete
  6. Dapnyeeee..i x prnh try lagi bg ayish mee..lps ni blh try la..hehe

    ReplyDelete
  7. heeee anak dh masuk setahun mcm mcm leh cuba kan.bestnyaaa.

    ReplyDelete
  8. tengah cari resepi dinner buat my boy..jap lagi nak cuba bihun goreng tuh..tanks for recipe yea!!
    http://vitaminpilihansemua.blogspot.com/

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers