TABUNG ANAK

Tuesday, June 4, 2013

REDHA : BILA KITA REDHA SEMUANYA BERLALU DENGAN TENANG


betul..100% setuju dgn ayat ni...REDHA..mcm 1 perkataan yg ajaib...betul...bila kita redha dgn sesuatu itu, insyallah, kita akan rs setenangnya...mcm lautan yg luas tenang dgn air birunya...
sebabtu Allah suruh kita redha dgn apa jua keadaan..

Siyes..dulu susah nak lupakan dia..sebab apa?sbb aku xredha dgn apa yg jd dulu...
dia bknla ex bf ke ape..ex bf dh lama ku lupa sejak jumpa cinta yg allah temukan sekarang...
dia org pertama cikanis kenal masa alam kekolejan dolu2..

bila tingat kau, mengalir air mata...aku rindu kau...
sentiasa ingat kenangan bersama... ye aku tak pernah lupa kau...
sentiasa harap dpt berbaik semula...ye itu impian dan harapan aku..
sentiasa berharap kita takkan gado lagi.. ye kita dah xgado lg..tapi xtahu knp susah utk berbaik lg..
sentiasa harap kawan sampai mati...ye itu mang harapan aku..tapi..tapi..itu cuma harapan bukan kenyataan..
sentiasa harap kita sentiasa kwn..ye aku xkan pernah buang kau...tapi aku tahu kau dh lama buang aku jauh2..
sentiasa harap kau bahagia sampai bila2..

TAPI

Lepas aku redha..aku dh tak ingat..skit pun tak ingat...sikit pun dah xfikir..

- mungkin aku yang bersalah dulu-

DULU

satu hari yg aku terlalu sedih..siyes sedih..sbb aku sedar yg kau mmg dh buang aku jauh2..tanpa aku tahu sbb dan  punca,..apa dan mengapa...

tak mengapa kalau melupakan aku buat kau bahagia..buat kau xsedih...lupakan lah...

masa tu mang aku sedih..menitik2 air mata setiap masa..aku sebak..tuhan je tahu apa aku rs waktu tu..

tak tahu mcmmn...aku fikir..aku juga kena lupakan kau..supaya aku pun takkan sedih lg...

aku positifkan diri..

allah akan tarik 1 nikmat, dan allah akan gantikan perkara yg jauh lebih baik..

aku pasti dan yakin dengan apa yg Allah aturkan..

aku redha kalau allah tarik nikmat persahabatan kita, dan allah gantikan dengan nikmat kebahgiaan aku, suami dan anak2 aku..

sebab kerana kau lah aku kenal suamiku..

aku redha persahatan kita hanya setakat itu..

tapi perasaan sayang dan cinta sesama manusia itu allah yg kurniakan

bialah persahabatan kita putus

tp aku mohon pd allah, jgn tarik perasaan itu...

perasaan "sayang" kepada sahabat...yg aku pernal kenal dulu..pernah ketawa bersama menangis bersama...

tapi itu dulu....


















sekarang?kita bawa haluan masing2..idup masing...moga kita bahagia dengan kehidupan skrg..

moga melupakan membuatkan kita lebih bahagia..kalau itu kehendak allah...

AKU REDHA!

bila toleh belakang aku tersenyum..

tapi tiba2 rs gelap...gelap...gelap itu kesilapan aku..

lepastu..aku menangis...



 AKU REDHA! 

aku rasa tenang....kalau melepaskan dan melupakan buat kita lagi tenang..

lepaskanlah...pergilah.... :)

pergilah bialah dia berlalu..


kalau kau terbaca entry ini...aku tahu...kau juga tahu ini utk kau...

aku harap kau sentiasa bahagia..sbb aku xnk ko sdh bila ingt aku yg tak hargai kau dulu..

7 comments:

  1. i know who the person u mean about..be strong anis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) tq sentul timur..haha...aku pun rindu kehidupan ms kt sentul timur..semua mengajar erti kedewasaan..

      Delete
  2. yang lepas biarkan jadi kenangan yang terindah

    ReplyDelete
  3. Benar. Redha itu keajaiban yang begitu jelas dalam kehidupan. Apabila redha hati yang begitu gundah sebentar tadi terus selapang2nya. Be strong dear. Allah memberikan sesuatu yang awak perlu. Bukan yang awak mahu. :)

    ReplyDelete
  4. anis apa kaitan ngn sentul timur tue?
    zura dlu skolah sentul salu gakla lepak kt sentul timur..huhu last station lrt

    ReplyDelete
    Replies
    1. anis menyewa kt sntul timur dulu...sebelum kawen..lps study dok situ dr praktikal kt istana budaya, smpi keje kt angkasapuri..dh tawen pindah dok bangi...rindu hosmet kt sntul timur...

      Delete
  5. yang lepas biarlah berlalu..jadikan pengalaman lalu panduan kite untuk masa depan...

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers