TABUNG ANAK

Monday, June 24, 2013

VAKSIN PNEUMOCOCCAL


ada mak ayah yg nak VAKSIN anak..ada jugak yg TAK NAK vaksin anak....

mak ayah ada hak untuk tentukan apa saja untuk anak mereka..selagi mereka rasa itu terbaik...TIDAK SALAH rasanya...

sah2 semua mak ayah nak yg terbaik untuk anak mereka

VAKSIN ANAK atau TAK VAKSIN ANAK bukan tali pengukur ko syg anak ko atau xsayang...

yang pasti apa yg kita buat sebagai mak dan ayah kepada anak..itu semua kerana kita SAYANGKAN anak kita..

cuma cara menjaga, cara mendidik saja berbeza...nama pun dah terang mak ayah lain2 kan..so cara semua lain la..

so kita tak perlu kata ko vaksin anak???ko tak sayang anak ko ke?
dan juga, ko tak vaksin anak?? ko tak sayang anak ko ke?

jangan jadi bodoh boleh wat ayat gitu boleh?

itu hak mak dan ayah sendiri nak tentukan mana terbaik untuk anak drg...

cikanis xpernah ckp org xvaksin anak drg tu xsyg anak..mybe drg rs tu terbaik utk anak drg...drg rs tu terbagus..xsalah kan..so teruskan...cuma bila xvac, kna ada cara lain utk lindungi anak2 mereka..mcm mkn ubat homopaty...

dan cikanis harap sgt jgn ada yg ngata daku, psl wat entry daku telah mengvaksin heroku semalam..

sebab, kami suami isteri, mumy dady airiell..rs vaksin adalah terbaik untuk anak kami..so kami terus kan dgn apa yg kami rs terbaik..

pada kami virus ni sangat kejam dan xkira siapa baby itu...virus jahat ni xkan hilang dan baik dgn antibiotik kalo dah terkena..cuma kalo dh pernah vac penumococcal sahaja boleh diubati dgn antibiotik dan juga dgn izinnya..kalo xvac, mungkin sgt2 membahayakan anak2 anda...virus dia akan kacau sistem dalaman badan..saraf otak...bahaya sgt2...kami takut..jadi kami cuba berusaha untuk melindungi airiell...
vaksin untuk pneumococcal bukan murah ye..makan ratus jugak..dan perlu amek 4 kali gitu rsnya...dlm ms selang 2-3 bulan,,mahal kan?jumlahnya bukan untuk riak...tp untuk cikanis jelaskan disini..kerana sayangkan anak..nyawa pun kita sgup bagi...apatah lagi wang ringgit..segalanya sangup dikorbankan..dan kami bukan org kaya yang boleh kua duit gedebuk terus..kami saving..kumpul skit2.. sbbtu daku tergolong dikalangan agak lewat gak vaksin pneumococcal anak lepas pemergian arwah aqil...bukan xsedar awal kepentingan vaksin coccal ni utk anak,,dah lama sedar lepas pemergian aqil yg mmbuka mata ramai pihak..cuma kewangan kami lambat skit penuh tabung...hehehe..

-AL-FATIHAH untuk arwah aqil..ni cerita pasal aqil.. BLOG MAMA AQIL -

alhamdulillah..tabung dah penuh...smalam kami dah slamat menvaksin hero kami.ohoi..rm245 itu leh g pcutian 3 hari2 malam taw...hehehehe...xpelah..demi anak, demi kesihatan anak..kami mumy dady berusaha dan cuba berikan mn terbaik untuk airiell amanah allah untuk kami..cuma kalo benda nak jadi jugak, siapa kami nak menghalang ketentuan tuhan?cuma sebagai hamba allah dan sebagai penjaga airiell di dunia ini..aku mohon allah lindungi anakku dr penyakit dan perkara2 yang tidak diingini...periharalah anakku dengan rahmat mu...

nama kt rsit ejaan salah dah plak..huhu

medical supplies rm0.50?kami laki bini ckp kapas kecik tet tu pun 5 kupang ka...hahahaha...nextyme bwk kapas sendirik lak..haha..gasak kedek gilak!huhuhu.. :P

masa dlm blk doc bkali2 doc tu tnya ubat demam ada?i jawap ada..nk kua dia tnya lagi..ubat demam ada..i jwp lg ada..dh kua blk doc ku gtaw mls nk gtaw xdak..kang drg bg ubat demam kna caj lg..xtaw rate ubat demam kt situ bape..sokmo airiell demam amek ubat kt KK je..hehehehehe...takut kang mahal lak...ubat demam sebelum ni ada lg kt umah..blk2 umah terus bg dia mkn ubat demam...


SEDIKIT INFO:

HOSPITAL AZ-ZAHRAH BANGI
VAKSIN PNEUMOCOCCAL (PREVENAR) (melindungi bayi dr 13 jenis bakteria pneumococcal)
RM245
BOLEH PERGI BILA MASA KITA NAK SBB HOSP NI 24 JAM..drg gtaw ms cikanis col tnya enjet tu sampai kul bapa..hehe



saya sudah..anda bila lagi?hehehehe..

8 comments:

  1. Prevention better than cure.. puih spikig lak.. hehehe.. tapi tulah kita tawakal jela.. anak i tiggal last dose.. 18bulan plak lepas ni.. :)) memang amek je semua vaksin yang ada dalam buku checkup dia tu walaupun duit ada-ada je.. hewhew.. bak kata bapaknya, duit boleh carik, anak boleh buat lagi, tapi.. takkan sama yang macam sekarang...

    ReplyDelete
  2. hahahaha, comel betul gambar balik tingkap ni :D

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah geng Airiell, Hasif akan cucuk next month...duit boleh dicari kan mommy Airiell....demimu anak tercinta.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah untuk mu anak apa saja..duit berhabis tak mengapa janji sihat...pada akak vaksin ni like tawakal jugak....tak nak vaksin pun takpe makanan anak kena jaga...tapi tak mampu la nak kawal dengan era dunia sekarang ni yang makanan rencam

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..dah cucuk pneumococcal dah Airiell. Usaha kita untuk buat yang terbaik kat anak2 kan. Doa, usaha dan tawakkal :)

    ReplyDelete
  6. yeay menantu sa selamat divaksin..
    Insyallah yaya dlm mgu nie kot,bkn saje nak lambatkan tp biasalh manusia nie kan suka bertangguh2..

    kerlass airell termenung dijendela eh~

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..mencegah itu lebih baik =)
    airiell nangis x?hihi

    ReplyDelete
  8. Syukur alhamdulilah...suntik sudah ye baby airiell...comey tgk dia semalam rambut baruuu....gerammmmmmmm

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers