TABUNG ANAK

Monday, July 1, 2013

MATI ITU PASTI...

bismillahhirahmanirahim...

pada 27jun2013 jam 3.30 pagi telah perginya seorang permata pinjaman terindah allah kepada kami sekeluarga..keluarga besar tokwan abu hasan baharom.

arwah nurul izza..atau kami sekeluarga pgl dia ija...antara sepupu pertama yang pergi mengadap ilahi..
kali permata aku sebagai spupu kehilangan seorang spupu yang crita psl diri dia suma org slalu jaja..
jaja psl dia bkn sbb kburukan dia..tapi sbb kebaikan dia..kepandaian dia..
ija seorang yang sgt pandai..bijak...idup dia dgn study jek..xd nk huhahuhi mcm cikanis ni....

dr kami kck, sampai kami besaq, kalo mak abah bg contoh tauladan yg baik..kalo mrh cikanis pun drg ckp cuba tgk k.ija ampa..kalo mrh adik cikanis pun sama..cuba ang tgk k.ija ang..dia blajaq cena, dia priksa dpt no brp...

dari kecik mak suka crita psl ija bijak..pndai..periksa slalu dpt no.1..penanh skali dpt no.2..blk sekolah nangis2..tnya pasaipa..dia ckp sbb no.1 dia org amek..dia periksa dpt no.2...sedih gila..frust gila..cikanis priksa dpt no 2 nak las pun blk leh hepy lagi...huhuhu..itulah beza ija dgn kami adik bradik..
genius...ezam AAAAAAAAA suma dia amek..upsr, pmr, spm..sumala...slagi ada huruf A, slagi tu dia amek..hehehe

bangga maksu paksu dpt anak mcm ija..

skg dia dah xdak..tapi cikanis yakin..cerita psl kepandaian dia sentiasa ada...
cikanis akan sambung crita psl arwah ija yg pandai pd airiell n pd adik2 airiell sebagai motivasi pd diorang nanti...

paksu jenis mang jaga cara didikan n cara pemakanan kt anak dia..
dulu ms kck2 cikanis suka p umah ija..sbb umah depa byk menan..paksu suka beli menan..buku..ada masa paksu bawa anak2 dia p perpustakaan negeri..

solat mang dr kecik depa xtingal..ms zaman tadika, zaman dok galak men sama2..sampai masuk waktu solat..paksu mesti jerit pgl anak2 dia soh solat..kck2 dh pakai tdg..blajaq tutup aurat...cikanis form 1 baru pakai tudung..huhuhu...

alhamdulillah ija seorang anak yang taat...

sebabtu allah sayang dia..allah ambil dia..

dan juga allah bg masa untuk cikanis juga beringat..solat..jangan lupa allah..

sbb allah nak ambil kita tak kira tua ataupun muda

mati itu pasti..cuma kita tak tahu bila dia akan menjemput..

arwah ija kemalangan masa nak lintas jalan pi pasar mlm...kena rempuh dgn moto. moto tu tengah race dgn kawan dia..potong lori terus langar ija...ija nak p psr mlm dgn maksu n adik dia nuha. ija cedera dekat bahagian kepala (otak bengkak) dan tgn patah. 1 pembedahan dilakukan demi menyelamatkan arwah..tempurung kepala dipotong untuk bagi ruang pada otak ija yang membengkak..ija koma 5 ari..5 ari dia berjuang.tapi apakan daya..allah lebih sayangkan dia..

ni status yang dipost oleh adik ija..nuha@aqilah...


arwah lecturer dkt USM...


kami mmg rapat ms kecik2..plg suka masa raya..kumpul ramai2..mai mcm2..umah tok n wan dkt bagan ajam..depan laut..mang bes...syok sgt2...kengan indah dgn arwah ija sentiasa sgr dan terbayang2 dkt mata...

arwah ija blakang cikanis..yg baju merah pegang bahu ija tu maksu..mak ija...

 arwah ija dgn maksu paksu.. 
maksu adik mak cikanis..
ija anak harapan keluarga...
bertanggungjawap..bijak..sopan..suma baik..

gambar arwah ija sekeluarga..
anak paksu maksu 3 gegel..
sbb maksu czer..so dh xleh branak dh...allah kurniakan 3 puteri terindah untuk paksu maksu..
tiga2 pandai..tiga2 cerdik...

untuk paksu, maksu, nuha (tdg itam) n aqilah (tdg pink)...anis harap maksu paksu sekeluarga tabah menghadapi ujian dari allah...cukup sedih, cukup perit bila kehilangan org tersayang..apatah lagi anak dan kakak...anis juga sdh sbb khilangan spupu...moga kita ama2 tabah...berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

AL-FATIHAH
NURUL IZZA BINTI ALIAS
1986-2013

*aku macam tak percaya hang dah xdak ija.....

moga ija ditempatkan bersama-sama org beriman dan beramal soleh... :)

11 comments:

  1. sayunye bace.... dh titis airmata ni anis...
    murni sgt rupe arwah ija.. moga ija berada dikalangan org2 beriman..

    ReplyDelete
  2. sedihnya baca...sekejap je Allah nak amik nyawa...akak baca fb anis..masa tu dh gigil baca kisah kejadian dia...semoga ditempatkan golongan beriman..Al Fatihah

    ReplyDelete
  3. Ya Allah..sedihnya Ena aca entry ni Anis. Air mata laju je jatuh. Semoga paksu dan maksu Anis kuat. Redha dan sabar dengan pemergian anak tersayang. Allah memang sayagkan Ija. Semoga tenang rohnya di sana. AlFatihah.

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah..Sedeh rasanya bila org g kita syg tinggalkan kita tnpa kita bsedia apa2..Tapi sb Allah sygkan dia sebab tue arwah pergi cepat..Tengok muka arwah nie sejuk jer hati tau~

    ReplyDelete
  5. alfatihah...sejuk sgt nmpk muka ur cousin tu

    ReplyDelete
  6. salam takziah.. Al fatihah.. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. Amin

    ReplyDelete
  7. al fatihah...sedihnya..peringatan pada kite yang hidup ni..kalau dah sampai ajal tak kira tua muda..

    ReplyDelete
  8. Takziah....org yg baik..bc pon terus terase akn keakraban korang dn kebaikan arwah..semoge ade bhg yg baik untuk nye....amin....

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers