TABUNG ANAK

Wednesday, November 13, 2013

ABANG, AYG SYG ABG...

tadi ternampak pic ni dkt fb kwn..rs tersentap, tersentuh, terdetik...
ya allah..aku pernah melakukannya..sbb aku adalah manusia alpa!

baik mcmmn suami, buruk mcmmn suami...
kita simpan dalam2...
simpan rapi...
baiknya xmengapa, tp cerita jgn riak..
buruknya jgn dicerita, jgn dibuka, jgn diluah..pd siapa saja...
suami milik istimewa kita isteri
biarlah buruknya kau simpan elok2 dalam bilik tidur
usah cerita, usah dijaja....

suami...darjatnya tinggi...
dia lah yg bakal menentukan syurga atau neraka kita
solehah kita maka ganjarannya syurga..insyallah
derhaka kita maka ganjarannya neraka..masyallah...
taat lah pd dia selagi dia tidak menyuruh perkara yg menentang ALLAH

aku pernah lalai..pernah alpa..
ye betul..aku pernah bercerita ataupun tercerita
berdosanya aku...

aku lupa..kekurangan suami adalah pelengkap idup aku si isteri...

abg, ampunkan ayg..
ampunkan dosa2 ayg..
didiklah ayg jd isteri solehah...

aku cuba belajar jd yg lebih baik..xnk melawan, xnk gaduh2, xnak jd isteri derhaka...

mimi...aku suka ayat ko nasihat dolu2..ko komen dkt gojes...ms dkt group gojes..
ko ckp, ko dh tak ingat bila ko gaduh ngn asben ko..sbb dh lama xgaduh...tipsnya xyah melawan ckp suami...mcm mak ko..mak ko byk diam, byk ngalah..sbb ayah ko garang..dan alhamdulillah bahagia smpai sekarang..aku pun tgk mak aku cmtu..insyallah aku pun nk jd mcm ko..jdkan mak ko sebagai idola mengejar dan menjadi seorang isteri solehah... :)


5 comments:

  1. kadang2 bercerita bukan niat nk burukkan suami anis..kita orang ppuan ni biasa la bila emosi cari someone nak meluahkan.. betul tak>?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ciknaa..itulah yg xpatut. kalu niat kita nk bcerita nak rgnkan emosi dan beban sedih kita.bygkan kalau suami xredha?erm..susah nk terangkan. anis baru tbuka hati dan terfikirkan bnda ni. doakan anis berubah insyallah. alhamdulillah.. allah buka mata anis skg sbb masih awal. entry ni xde kena mngena dgn sapa2 ciknaa..ni berkaitan diri anis sendiri. :) perkara anis ckp ni, sumpah anis penah buat... dan skg sedih sgt2..knp aku buat2 bnda2 ni.sdgkan asben dh byk kali gtaw.xpyh cerita, xpyh luah.kita kena cr anisiatif lain. apakata dr meluah kt kwn, kita cuba amek air smayang, solat pastu luahkan pd allah...biarkan mngs2, mnitik2 air mata, air idung...mohon bantuan dr allah. :) insyallah allah akan bantu selagi kita xlupa dia..

      Delete
  2. Pernah jugak ter atau ber cerita dgn intention luahan perasaan yg dh tak terpendam tnpa niay langsung nak riak apatah lagi memburukkan suami. Huuu. Apa pun semoga kita menjadi isteri yang diredhai suami.

    ReplyDelete
  3. pssttt...ku pun terbuat jugak...kehkeh...kalau dah bengang sgt...:p

    ReplyDelete
  4. erkk..bila benggang mmg rase nk meluah je.dan bila tahap kesabaran dah takde...compom la melawan.adooiii...derhaka sungguh

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers