TABUNG ANAK

Monday, March 10, 2014

MH370 TELAH DITEMUI....

MH370 TELAH DITEMUI...

ye itulah harapan dan impian setiap rakyat malaysia dan juga seluruh pelusuk dunia..
dan itulah harapan aku setiap kali celik mata dari tidur..
semua mengharapkan perkhabaran berita yang gembira ini...
bernyawa atau tidak tika dijumpai..itu bukan persoalannnya..
yang penting kita menemui mereka..

aku org biasa..bukan siapa2...tidak punya kuasa..
hanya mampu berdoa memohon petunjuk dan bantuan dari ALLLAh sahaja..
moga kesemua penumpang dan anak kapal berjaya ditemui...

"Jika dilaut, timbulkanlah...
Jika dilangit turunkanlah...
Jika didarat tunjukkanlah....

YA ALLAH"

mereka bukan siapa-siapa denganku
bukan kawanku, bukan keluargaku, bukan majikanku...
tapi mereka saudara, saudara seislam dan saudara sebumi denganku...

mereka bukan siapa-siapa denganku,
tapi kerisauan cukup menghantui diriku,
setiap kali solat tidak ku lupa titpkan doa buat mereka,

mereka bukan siapa-siapa denganku,
tapi cukup merisaukan hati ini,
apatah lagi ibu dan keluarga mereka...

ya allah...

kau berikanlah petunjuk, temukanlah MH370

permudahkan segala urusan pencarian ini...







JANGAN MENFITNAH!!!!

 budak ni, kalau jumpa, jom lempang dia laju-laju

nama dah sedap, pakaian dah elok...
islam rupanya..
tapi mana sikap elok dan adab dia?
disaat semua orang mendoakan yang baik-baik
dia menambah fitnah tambah rencah dalam dunia cyber?

 kepada suehanajaafar,

saya nak tanya, andai didalam pesawat itu terdapat ayah awak yang pergi ke beijing atas urusan kerja, dan dia hilang bersama2 pesawat MH370...awak boleh terima tak org lain kata ayah awak pergi beijing untuk buat maksiat???kalo nak buat maksiat sekalipun, xpayah sampai ke beijing, dalam malaysia pun dah cukup tempat nak buat maksiat awak!!!!! JANGAN JADI BODOH!!!!






JANGAN MERISAUKAN KELUARGA PENUMPANG


ni satu lagi, buka Fb, buka whatsapp, mcm-mcm cerita..kwn ayah punya kwn bagitau..blablabla...
naik nyampah baca...tungu je PC dekat TV..yang kata ni rancangan NAJIB la..politik la..bingai la korang..skg bukan masa nak main politik! kalo sorg dua najib leh byr sebagai pelakon..takkan ni dah babit mcm-mcm negara pun nak kata ni perancangan?ni politik?sampai bantuan dr US pun najib byr ke utk rancangan ni?erk!!!ni antara spekulasi yang dpt dlm media cangih skg!dah cangih2, ramai salah guna pulak..tau tak betapa risaunya keluarga mangsa???takpayah nk jadi wartawan dok smpai2 berita..tunggu ja berita laporkan...pastu takpayah dok kalot push2 kerajaan nak tau perkembangan semsa...depa dok usaha cari la tu..bukan malaysia ja cari..US, Singapura, byk lagi negara tengah cuba bantu mencari MH370..jangan la tuduh kerajaan mcm-mcm..kerajaan sorok maklumat blablabla...kalo kerajaan sorok..tu banyak lagi bantuan dr negara lain..awat?depa pun sorok jugak ka?bumi allah ni luas..skg la masanya untuk kita berfikir sejenak kehebatan dan kuasa allah yang membina bumi seluas2 ini..secangih mana teknologi sekarang, sebijak mana manusia..tetap tak boleh mencari MH370 yang hilang...
disitulah kuasa ALLAH..dia mampu buat segalanya...

#prayforMH370
#pleasecomeback

moga doa-doa kita semua dimakbulkan ALLAH...



1 comment:

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers