TABUNG ANAK

Thursday, July 24, 2014

Resepi Biskut Mini Pretzel Mudah & Rangup

biskut ni kira biskut raya moden la..
dolu-dolu mana ada..
sekarang je macam jenis biskut raya gojes2..hehehe

sekarang nak buat kuih raya smeua senang


mini pretzel ni kat kedai2 jual barang kuih/kek banyak..
kalo bangi nama kedai yummie
murah je..1 pek rm13 gitu..ada banyak..berbaloi dari beli yang dh siap..dpt sikit je..
tak yah bakar2 dah..mmg siap sedia untuk dimakan!


jenis stick pun ada..harga sama..


ni coklat beryls jenis coin
cikanis suka coklat ni..sbb senang gila nak cairkan..takpayah nak patah-patahkan bagai...
harga RM14 gitu..
amek yg milk compound..yg dark milk..pahit nati..

lepastu cairkan pakai alat ni pulak!!!superb..sng gila kerja skg..
byk alat membantu mempercepatkan proses kerja..kehkehkeh
dulu ms tlg kawan buat candy buffet, cikanis guna bnda alah ni lah untuk cairkan coklat..
kejap je dah cair..
tak payah nak dable bowl bagai..
leceh!



colour rice nak cantikkan biskut raya cepat dan pantas kita!

cara buat?folow je pic-pic mcm kat bawah ni..
ikut kretiviti korang lah nak letak coklat cena, hiasan cena..
kita yang buat dia..
apadehallllll











mana pretzel cikanis?

hahahahahaha..aku nati wat malam raya..
alah biskut raya semudah ABC..
pagi raya pun leh wat..kehkehkeh

selamat memPRETZEL ye kwn2..




notakukukaki : sumber gambar suma hasil sedekah en.google!



10 comments:

  1. nk cepat kering buh dlm peti ais dlm 2 minit...jgn lm2 kang lemau plak biskut...klu nk tgu kering kt luar lmbt habaq hg

    ReplyDelete
  2. anis.. tq bg info. mmg nk buat.

    ReplyDelete
  3. Ada alamat kedai yummie Kat bangi tu x....
    019-7548432(whatapss)

    ReplyDelete
  4. Ada alamat kedai yummie Kat bangi tu x....
    019-7548432(whatapss)

    ReplyDelete
  5. assalamm... maaf nk tanye.. biskut pretzel yg readymade ni.. halal x ek?? coz setahu sy biskut ni asalnye.. diraikan setiap chrismasday ms dlu.. cuma kite je skrang bru kuar..
    lg pun sy dah cari resepi nk wat biskut ni sndiri tp x de resepi yg betul2 mcm yg dijual ni.. berkilat n rs masin2 ckit..
    klu sis tahu resepinye yg betul2 camni leh share ngan sy? tq 4ur info sharing.

    ReplyDelete
  6. http://www.myresipi.com/top/detail/20218

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers