TABUNG ANAK

Tuesday, July 22, 2014

TEMA HARI RAYA AIDILFITRI 2014

BAJU RAYA


tadddaaaa....

ni ha tema boria raya tahun 2014!hehehehe

beli sikit-sikit lama-lama jadi bukit..
bila semua dah lengkap, baru kumpul setiap set..rupanya dkt 6set oit!

macam biasalah...cikanis mang suka satu family pakai sama kaler..wajib sama!hehehe

pusing 10 mall pun xdehal untuk cari kaler baju sama..

syukur semua dah lengkap..baju cikanis dengan airiell kebanyakkannya sebelum posa dah lengkap..

baju daddy airiell je baru abis beli ahad lepas..susah beno nak cari baju dia..

sampai daddy airiell kata, mummy ni cari tema kaler pelik2..takdak org juai -____-

bukanlah..byk ja org juai sebelum ni kaler2 gitu..

biasalah..time kita nak lah, time tuh lahhhh takdak! choiii


bajet raya?400 je semua ni.. 6 set kaler untuk 3 anak beranak!
org lain 400 baju dia selai je kan..

-takpelah, ukur baju di badan sendirik-
ikut kemampuan masing-masing

ada yg murah dan sedang2 mahal..mahal pun xmahai mana..rm59.90 je..baju daddy airiell..sbb dh mls nk cr tempat lain dah..makyong sakit pgang dah..maka hangut la selai yg mahai..

yang murah???rm5 pun ado..yg mn?sapa pndai tekalah..rm5..tp kain elok sgt2..cikanis jenis tak kisah harga..asalkan kain elok, lembut, tak panas, tak kejunggg ku hangkut!

bersyukurlah daripada tak dak kan?

kaler lain, pakai yg set taun lepas buat rotate2..merah, royal blue, coklat......


LANGSIR + CADAR RAYA


sejak jadi mak-mak ni..tetiap tahun raya WAJIB tukar langsir raya dan beli cadar raya!

ni kali ke-2 beli langsir..yg taun2 lepas mak bagi..kehkehkeh

cadar lak mang taun lepas tak beli..tapi taun ni beli..

sebab nak bg seragam cadar mummy dengan airiell
jumpa lak cadar sama corak dengan bilik tengah..

suka sangat..maka hangkut masuk bakul..
murah2 je semua ni...RM100 semua! langsir 4 keping, cadar 2 set..
org lain set cadar je 200++ kan..kehkehkeh
tp watpe nak pandang org lain..pandang dompet sendirik!

cukuplah benda murah pun..dah ni je kemampuan daku...
beli hasil duit menega.culik sikit wet nega buat persiapan raya..hehehe

dan rezeki lagi..sejak masuk group GEH kt fb..byk kali cuba nasib try tnya brg2 yg org xnk nk nk letgo..
aritu cuba nasib tnya sesapa nak letgo bekas kuih balang plastik..
sekali ada akak anne ni nak letgo..brand tupperware lak oit!sapa tak nak..

pi cod umah dia..masyallah set elok lg..dlm plastik dalam kotak lg..macam baru..
bersyukur sgt2..cikanis sendiri tak mampu beli..rezeki ada org nak bg free.. :)

cikanis google harga dekat rm170 gak utk 6 balang..pehhhh

terima kasih banyak-banyak kak anne.. :)

balang kaca diharamkan dah raya tahun ni..sejak airiell dah pecahkan taun lepas!



tak sabaq nak raya!tak sabar nak telan melantak, kedarah ketupat jagung!!!!!pebret oittt...

taun ni korang raya mana?cikanis raya penang!!!!

wee~~~


7 comments:

  1. betul tu nis...kita ukur baju kat badan sendiri.
    i pon bajet baju ke anak2 je..
    baju i dgn suami beli guna voucher diskaun. cheapskate sgt..
    biar la kan..
    langsir i pon amik paling murah.siap tempah.
    cadar x tukar pon hahaha.kumpul duit nka beli rumah eheheh

    ReplyDelete
  2. lansir 4 panel beli mana..nak cari..pakai sangkut kan bukan kayu

    ReplyDelete
  3. fuh... tukar langsir.. i recycle je... xde bajet... cadar plak, MIL br bg 1. teringin gak nak tukar... tp kena menabung la pasni..

    ReplyDelete
  4. best la pakai sedondon 1 family...ain baju raya(kurung) je la sedondon sefamily...baju jalan xde pun yg sama anak beranak..heheh..

    ReplyDelete
  5. heeee.. baju kurung ej sedondon.. baju lain xde.. hahaha.. tahun ni balik sabah!!! weeeehuuuu~

    Selamat hari raya cikanis..

    ReplyDelete
  6. wah meriah la sis beraya tahun ni. alhamdulillah, saya sekeluarga ala kadar je sbb kami kejauhan. salam aidilfitri utk sis sekeluarga :

    jemput singgah & sudi2 follow :) #262
    http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-salam-perantauan-2014-drp-kami.html

    ReplyDelete

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers