TABUNG ANAK

Wednesday, December 31, 2014

2014 yang penuh suka&duka



pembuka 2014 dengan cerita cikanis peknen..masa ni baru 2-3w..

cuti-cuti bajet..kos percutian RM700++ sahaja..
2hari 1 malam..alhamdulillah..kenangan terindah walaupun cuti dalam malaysia..

mummy, daddy, airiell & arash masa tu dlm perut 2-3w..


birthday party airiell 2 tahun..
sambut simple2 kat gombak..tak jemput sapa2..hanya keluarga belah gombak je..
alhamdulillah seronok dan happy..
buat bbq je pun..
tak besar takpe..yang penting meriah dan gembira.. :)

birthday suami yang ek 26..
kek nanhado sbb cikdel tak suka kek..maka beli eskem letak lilin ja..hehe
jimat duit aku!kehkehkeh


memandangkan masa kami kawen lagi 3 hari nak posa..
taun2 seterusnya anni kami semua jatuh pada bulan ramadhan..
nk celeb best2 pi bercuti pun xbest sbb bulan posa
penat nak jalan..maka sambut makan2 ja masa berbuka..
kami makan cakoteow sedapppp gila kat bangi..


raya aidilfitri 2014..
peknen masa ni..
alhamdulillah puasa cukup taun 2014!wee~~

2014 merasa lagi perut memboyong..

2014 merasa bersalin sekali lagi.
paling superb pada cikanis..
BERJAYA VBAC 


arash hari pertama lihat dunia..
masyallah comel sunguh ciptaan mu ya allah..
anak kedua yang sempurna sifatnya lahir 26 september 2014

pic pertama kami BEREMPAT
1st family portrait..hehehe

dondondon!itu wajib pada aku..hahahaha
kami oren.. :)

hadiah besday+beranak..kehkehkeh
gelang kaki..beli masa YES..dpt la murahhh sikit dr hrga selalu..
tq abang ..ayang sayang abang..hahaha


setahun bersama Bintang Comey.. melangkah setapak lagi dengan comeystuff..kali ni lebih siriyesss lepas dftr dgn ssm..hujung dec2013 buat bisnes sekadar main2..dan tak sangka ianya punca rezeki..walaupun ada parasit pendengki. jatuhkan aku. hye kau!kalo ko baca blog ni lah..aku lambai2 tgn. terima kasih sbb dengki ko tu, pembuka rezeki untuk aku..MOVE ON.. aku ingt ayat tu.dan skg aku MOVE ON.. ko takyah move on sbb ko mmg dah #bajetgoodgood..aku suka # ni sbb asal ayat goodgood ni dr ko jugak. alhamdulillah.. lahanat2 pendengki ni aku kuis je macam habuk..malas nk layan..bukan riak..tp mls fikir benda2 yg buat jadi negatif.. biar je dia terjun dengan dengki2 dia..

2014 masih belum ada keje tetap.masih keje kontrak.
2014 banyak dugaan dan ujian mengajar erti sabar, redha, merendah diri, tabah
2014 menjadikan cikanis mummy kepada 2 hero yang comel
2014 kenal jenis manusia itu suka bermuka2, takpa aku tau byk dia fitnah aku..teruskan..nati kita jumpa kat akhirat je la ye. #takpayahpoyosangatbajetgoodgood
2014 pembuka jalan untuk mencari rezeki membantu suami
2014 menjadikan aku bukan aku yang dulu.

harap 2015 lebih banyak sinar untuk aku dan keluarga aku.

bye 2014 ..hye 2015...







Monday, December 22, 2014

REVIEW : GLOBAL HANDY VACUUM LAZADA


Global Handy Vacuum GSC-4518S Green


sejak beli tab murah2 dari lazada 3-4 bulan yang lepas. cikanis dah terjebak dengan lazada pulak! 
virus penyakit yg ubatnye bila xde duit baru dok diam, tapi hati tak tenang..hahahaha

dunia sekarang dah maju, memudahkan lagi benda yang mudah..

klikklikklik setel!

haishhhhh...kopakkopak!!!

aku memang jakun dengan vacuum!haha

sbb umo dah 26tahun baru dpt mguna vacuum..ini siliyesss

sebab umah mak aku pun takdak vacuum..traditional betul mak!pakai penyapu lidi ja...hahaha

dah lama nak beli..tapi tak terbeli2..baru2 ni ada rezeki lebih..dari asyik pewbis duit beli menan anak, meh beli gadjet mummy depa lak!lazada juai murahhhh woooo...hehehe

HARINI BELI, ESOK DAPAT! ku suka..lompat bintang 100 kali.






hensem sungguh ko vac! hahah..itu nama dia..vac yang macho..




KELEBIHAN

~ ringan
~boleh jadikan panjang,  pasang je besi tuh..takdelah nak sakit pinggang masa vacuum
~boleh jadi hand vacuum
~senang simpang
~kecil
~warna cantik
~murah
~wayer panjang
~sedutan kuat


KEKURANGAN

~bunyi kuat nak mampos!xserupa body haluih cute..bunyi mengaummm..hehe
~ nozzle dia asyik nak terkeluaq masa nk sedut..
~bukan untuk kegunaan lasak..padan la dengan rege..hehe

maaplerrr takdak pic cikanis guna...asal bawak keluaq ja, airiell cakap "mummy syimpan le".."mummy syimpan".."ayen takut".. nama ja anak jantan...bunyi blender dgn vacuum dia cukup takut..hahahahaha!!!!

ok lah airiell mummy simpan..jadi takdelah pic mummy jadi model vaccum tuh!ciss..haha...





notakukukaki : mcmmn nak bg anak tak sebut nama dia xbetul?padahal kami suami isteri panggil nama penuh dia airiell nufael.. dia dok sebut ayen nufael.. taknak dia bawak nama "ayen" sampai bsr.. T___T


Tuesday, December 2, 2014

SSC CUDDLE ME MURAH


LETGO: 

NAK LETGO PANTAS, BOLEH BAYAR SEGERA.


Harga Kasih Sayang..muah muahh..

RM150

cikanis nak letgo SSC CUDDLE ME
baru beli bulan lepas, TAK PERNAH GUNA lagi


REASON :
 suka merah, tp beli hitam atas pilihan dr suami, dah dpt, cuba utk "suka" hitam ni..tp tetap rasa nak merah jugak..hehehe..

masih dalam kotak, tersimpan cantik dalam almari...
dapat sekali drool pad, buku panduan & kotak dia.. (mcm pic dekat bawah)

warna dia cantik, material mmg best..mcm kain khakis tu..


 ni pic instagram cikanis masa baru dapat...


pic detail: ehsan google


BERMINAT?????? : 

pm/whatsapp : 013-2370658 (anis)

Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers