TABUNG ANAK

Tuesday, June 25, 2013

GHATERING MUMMY, ANAK, DADDY GOJES!!!

hapdet laju2..keje byk hoi...

ok tajuk mak anak pak gojes..tapi mtk maap awal2 ye apak airiell a.k.a dady airiell..nanhado pic awak dlm entry nih..kihkihkih..sb awak tukang amek pic nye...ngehhhhhhhhhhh..

airiell yang sentiasa menanti si yaya...
manalah yaya nih..dating dgn QI plak...hmm...mewajuk

tunggu yaya lagi..xdtg2...sobsobsob


i dah kuakan wet riburiban yaya
nak velanja yaya soping kt pavilion...

lambat sgt yaya..xdtg2...
mentang2 xbawa mini cooper arini..yaya xmo nek kete dolpin nih..
oh yaya.......
suasana kecoh..mcm nak roboh kidszoona dibuat momes gojes..hehe

besan yang duit bertimbun2..ko nak bapa..
daku lak leh xjumpa si liza..padahal tgk pic ni die ada sebelah i jer...xnmpk jumpa safiyyah nomey2 tuh...

mak mertua kalot dgn duitnye..
anak menantu dok dating..
yaya lambat sampai..airiell xjd velanja soping pavi..
soping kt jj sudehhhhh...


harus amek pic laga2 pipi dgn menantu i...

elman yg dah nak stat enjen...waaaaaaaaaaaaa
akhirnya dpt jumpa wawa yg kecik molek..elman yg suka senyum sokmo dlm pic..
tp pic yg cikanis amek mood elman dh kelaut...hahahaha


moment plg bes rsnya...qaleef sambut besday dgn kwn2 die..ramai lak tuh..kek qaleef sdp sgt..sukahati daku tapaw sendiri..aty xpelawa lg..daku dh potong bsr2 masuk dlm bekas..nk tapaw..hahahaha...


lagsana yg super duper sedap....siyes sdp...
tak percaya?
ce tgk muka i yg tgh hayati kesedapan lagsana tuh..
jemput tgk!

anak si timah yg ohoi...comey benau...mak dia haluih ja...
hye timah..naty anis nak veli beg yg drg suma brg ritu..tp bkn skg r..tgu airiell pndai jln dulu kot..skg kalo beli airiell xleh galas lg..mumy airiell mang xsuka nak galas beg katon2 nih..hehehe...suma beg simpan dlm bonet..kalo anak berak, kang pergi la kt carpark cuci segala..idakler nak usung beg2 suma...

nak calow betey sempat lg posing msg2...

utk momies gojes suma..korg mang gojes...
sory kalo ada yg xpasan lalu xtegur..
sbbnya ramai gila join..smpai xknl mn geng gojes n mn pngunjung biasa kidszoona...

nex ghatering pliz.....



Monday, June 24, 2013

VAKSIN PNEUMOCOCCAL


ada mak ayah yg nak VAKSIN anak..ada jugak yg TAK NAK vaksin anak....

mak ayah ada hak untuk tentukan apa saja untuk anak mereka..selagi mereka rasa itu terbaik...TIDAK SALAH rasanya...

sah2 semua mak ayah nak yg terbaik untuk anak mereka

VAKSIN ANAK atau TAK VAKSIN ANAK bukan tali pengukur ko syg anak ko atau xsayang...

yang pasti apa yg kita buat sebagai mak dan ayah kepada anak..itu semua kerana kita SAYANGKAN anak kita..

cuma cara menjaga, cara mendidik saja berbeza...nama pun dah terang mak ayah lain2 kan..so cara semua lain la..

so kita tak perlu kata ko vaksin anak???ko tak sayang anak ko ke?
dan juga, ko tak vaksin anak?? ko tak sayang anak ko ke?

jangan jadi bodoh boleh wat ayat gitu boleh?

itu hak mak dan ayah sendiri nak tentukan mana terbaik untuk anak drg...

cikanis xpernah ckp org xvaksin anak drg tu xsyg anak..mybe drg rs tu terbaik utk anak drg...drg rs tu terbagus..xsalah kan..so teruskan...cuma bila xvac, kna ada cara lain utk lindungi anak2 mereka..mcm mkn ubat homopaty...

dan cikanis harap sgt jgn ada yg ngata daku, psl wat entry daku telah mengvaksin heroku semalam..

sebab, kami suami isteri, mumy dady airiell..rs vaksin adalah terbaik untuk anak kami..so kami terus kan dgn apa yg kami rs terbaik..

pada kami virus ni sangat kejam dan xkira siapa baby itu...virus jahat ni xkan hilang dan baik dgn antibiotik kalo dah terkena..cuma kalo dh pernah vac penumococcal sahaja boleh diubati dgn antibiotik dan juga dgn izinnya..kalo xvac, mungkin sgt2 membahayakan anak2 anda...virus dia akan kacau sistem dalaman badan..saraf otak...bahaya sgt2...kami takut..jadi kami cuba berusaha untuk melindungi airiell...
vaksin untuk pneumococcal bukan murah ye..makan ratus jugak..dan perlu amek 4 kali gitu rsnya...dlm ms selang 2-3 bulan,,mahal kan?jumlahnya bukan untuk riak...tp untuk cikanis jelaskan disini..kerana sayangkan anak..nyawa pun kita sgup bagi...apatah lagi wang ringgit..segalanya sangup dikorbankan..dan kami bukan org kaya yang boleh kua duit gedebuk terus..kami saving..kumpul skit2.. sbbtu daku tergolong dikalangan agak lewat gak vaksin pneumococcal anak lepas pemergian arwah aqil...bukan xsedar awal kepentingan vaksin coccal ni utk anak,,dah lama sedar lepas pemergian aqil yg mmbuka mata ramai pihak..cuma kewangan kami lambat skit penuh tabung...hehehe..

-AL-FATIHAH untuk arwah aqil..ni cerita pasal aqil.. BLOG MAMA AQIL -

alhamdulillah..tabung dah penuh...smalam kami dah slamat menvaksin hero kami.ohoi..rm245 itu leh g pcutian 3 hari2 malam taw...hehehehe...xpelah..demi anak, demi kesihatan anak..kami mumy dady berusaha dan cuba berikan mn terbaik untuk airiell amanah allah untuk kami..cuma kalo benda nak jadi jugak, siapa kami nak menghalang ketentuan tuhan?cuma sebagai hamba allah dan sebagai penjaga airiell di dunia ini..aku mohon allah lindungi anakku dr penyakit dan perkara2 yang tidak diingini...periharalah anakku dengan rahmat mu...

nama kt rsit ejaan salah dah plak..huhu

medical supplies rm0.50?kami laki bini ckp kapas kecik tet tu pun 5 kupang ka...hahahaha...nextyme bwk kapas sendirik lak..haha..gasak kedek gilak!huhuhu.. :P

masa dlm blk doc bkali2 doc tu tnya ubat demam ada?i jawap ada..nk kua dia tnya lagi..ubat demam ada..i jwp lg ada..dh kua blk doc ku gtaw mls nk gtaw xdak..kang drg bg ubat demam kna caj lg..xtaw rate ubat demam kt situ bape..sokmo airiell demam amek ubat kt KK je..hehehehehe...takut kang mahal lak...ubat demam sebelum ni ada lg kt umah..blk2 umah terus bg dia mkn ubat demam...


SEDIKIT INFO:

HOSPITAL AZ-ZAHRAH BANGI
VAKSIN PNEUMOCOCCAL (PREVENAR) (melindungi bayi dr 13 jenis bakteria pneumococcal)
RM245
BOLEH PERGI BILA MASA KITA NAK SBB HOSP NI 24 JAM..drg gtaw ms cikanis col tnya enjet tu sampai kul bapa..hehe



saya sudah..anda bila lagi?hehehehe..

Thursday, June 13, 2013

TEMPAT BERTEDUH : RUMAH KAMI, SYURGA KAMI

SELAMAT DATANG

hehe..mcm ada tetamu lak dtg umah...dtg melawat dlm blog pun jd la...

ni la umah kami  syurga kami
walaupun kami sewa ja..tp syg beno kt umah ni..

umah mula2 kenal erti umah tangga...
mesti sedih kalo naty kena pindah..


RUANG TAMU 

ni la umah sayerrrrrrrrrrrrrrr ..ngehhhhh...
sewa cuma RM250 sebulan
owner jenis xcol tnya pape, lmbta byr pun xtnya, cpt byr pun xtnya..xbyr korg rs dia tnya x?hahahaha...
ok..tv bukan HD..tp 3D...
sofa bukan fella ke ape..cuma wescourt aja..
meja makan bukan RM2000..tapi RM200! beli kt ikea thn lepas..



AIRIELL CORNER


ni airiell corner...tempat men dlm umah sampai 2..ok bilik airiell kejap lg ek..bc satu2 dulu...


BILIK ADA 3

BILIK UTAMA











BILIK TETAMU
tetamu agak pening jugakla kalo tido dlm blk ni..
sbbnya bilik ni mcm 3 in 1..hahahah

- bilik tido
-stor
-bilik sidai baju airiell..huhu


nampak ujung tu..stor i..huhu
dgn baju airiell..penyidai uzur...tgu la penyidai cosway ku dpt..ku tayang lg skali..huhu..arini tyg penyidai uzur dulu...

kasut kawen tsadai di situ...huhu

dlm proses nk ubah susun atur n sarung bnatal suma nk bli baru..nk bg sama seragam...
cepatla tesco wat sale lemari airiell...sbb lemari tu..suma keja nk susun atur terbantut!huhu


BILIK MAINAN AIRIELL

ni susun atur lama..pic blk susun atur baru lupa lak nk amek smalam...xd beza mn pun..alihkan tilam tu jek...


 DAPUR


amacam?ada mcm rak kt kedai runcit x?hahaha..
ni la yg daku dok sebut2 kt group gojes...rak kedai...hehe..megi ada, santan ada...milo ada..kihkihkih

ni bahagian atas skali...

bahagian tingkat no 2 

 

bahagian tingkat  no 3...


 
 ni la tempat berperang dengan kuali dan sudip
dapur comel ku.. :)

bawang mang sokmo beli byk tu je..
i jenis xmkn bwg..so msk xpakai bwg byk..cuma sambal j bwg byk..
bekas koley tu wta letak myk panas..



 
ni la runag dapur yg sekangkang kera itu..
kalo msk laki bini+airiell mang laga2 bontot lak..kck beno..
nama pun banglo 4 tingkat a.k.a apartmen atau lebih dikenali dgn nama glemer FLAT...
kalo dh nmnya umah aprtmen..suma comey2 blaka..rung tamu comey, dapur comey, bilik comey...huhu


PETI AIS

DNA 230711
deals n anis  tarikh nikah kami + tarikh besday kami...
aidil - 230788
anis - 71188 :)

dan juga ms 711 kami tunang
237 kami nikah....
ms kapel aidil col gtaw psl no tu..pastu ktrg plan nk tunang n nikah date tu jgk..alhamdulillah..suma yg kami rancang n doa dimakbulkan allah.. :)


peti ais 1 pintu sj...beli ms bujang blum kawen...penat jugak bw nek tingkat 4 ni...rsnya pakai la peti ais ni smpai pindah umah bawah..kang beli peti ais bsr, nk bw nek sng la org kedai bw nek ye dak..kang nk pindah sndiri kna bw trn..yg kck ni pun pecah peloh..plus calar balas..kalo yg besar lg bcorak2 lak naty ms pindah..xyah la beli bari..pakai j mana ada..

ni j la ruang dan suasana umah kami..walaupun kecik...kami bahagia idup kt umah ni...
walaupun penat nek tingkat 4, tak tipu, siyes penat...bila sampai jantung kemain laju..
masuk umah, minum air, baring2 lega..ilang la penat..
umah ni je kami mampu byr sewa ms awal2 kawen dulu..sbb masa awal2 kawen asben blaja lg..n masih praktikal..
so pendapat sangat2 terhad..
ni rumah yg allah takdirkan untuk kami idup dan bina keluarga bahagia..
saiz, ruang dan jenis rumah bukan jaminan utk idup bahagia ye dak?

 teringin jugak nk duduk umah bawah...tp aidil ckp nak dok umah bwh, bukan umah sewa...aidil mls nk pindah byk2 kali...bukan rumah sendiri jugak...kita pindah bila kita dh beli umah sendiri...
bilalah nk dpt rezeki dok umah sendiri kan..mtk2 allah murahkan rezeki kami untuk beli umah..
umah kalo kecik pun tak pa..asalkan umah sendiri...


notakukukaki : doakan kami dimurahkan rezeki.. :)





AIRIELL BOTAK!

airiell gunting rambut kat kedai abg acheh tu jek...xd la g saloon mahai..yg dok atas kete katon comey2..hehe..dok atas riba dady yg comey dh r...kihkihkih...
kedai murah ja..padan la ngn kami..

gunting rambut dady+airiell RM13...ok..siap!ngehhhhhhhhhhhhh


merenung nasib nak jd rambut satgi...hahaha


tengok rambut dh serabai..srupa org xmndi dh pak ngn anak..
mumy dia mang jnis srabut tgk dady n airiell rmabut panjang..
sokmo ckp "abg rambut panjang mcm org xmandi"...lani airiell lak join club rambut panjang..
so mumy ari2 bzikir kt dady..soh bw airiell g ptg rambut...



muka com ja..masyam...


dah mcm pakar bedah dh abg gunting rambut tuh..hehe

rambut gondoi dah..
mcm si pekan la yg dlm cita batu belah batu betangkup tuh..hehe
masa ni airiell tenang ja..xngs..mumy amek pic dr blakang..

skali gi tepi..nampak je mumy dia..terus cebik...
sedey..menitik2 air mata...


comey sgt tgk..
rs mcm tgk airiell ms dlm pantang..
siyes rindu airiell dlm pantang...

ya allah..rindunya kt airiell masa ni...


waaaaaaaaaaaaaa...sedih sgt..mcm nk kna pukul ja..
padahal slow j abg tu wat...
die geli kot..hehe


Final Countdown

laguku untukmu

There was an error in this gadget

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers